torsdag, april 10

Ak's

Dagens...
Klädsel: Gråglittrigt linne
Humör: Orolig / Glad
Låt: Timglas
Mat: Fiskpinnar
Vän: Lenita
Idé: Fuska, fuska, fuska...

Dagen har vart lång enligt mig. Detta blir ett långt inlägg. Jag var uppe länge igår kväll och gjorde klar min svenska uppsats som blev lyckad enligt mig, nu får ja hålla tummarna. Men jag ahn då inte plugga speciellt mycket på mitt kemi prov men det känndes bra endå, vi får se fortsättningen på det också. Igår på svenskan fick man välja mellan massa böcker att börja läsa, jag tog en ganska tjock bok med rött intryck med en flicka på som hade handen på magen. Det ger ett intryck om vad boken handlar om bara det. Älskar såna bilder som visar något så tydligt. Hur kul är det att läsa en bok med en tråkig framsida?
Boken heter " Som jag vill vara" och handlar om en 15 årig flicka som blir gravid med sin första pojkvänn, första gången dom har sex. " Klockan är fyra på morgonen, det är fredag och jessica är femton år. Hon har haft oskyddat sex en gång i sitt liv, och hon är gravid." När hon vet att hon är gravid vill hon inte göra rbort och går igenom graviditeten samtidigt som sin bästa väns mamma. Tänker inte avslöja mer men boken va sjukt bra och får en att fundera. I boken vill nämligen inte Arvid (hennes pojkvän) ha med barnet att göra (till en början med) han tänker som jag i detta sammanhang " Framtiden då? Är det inte nu man ska hitta sig själv?" Men jag beundrar henne som vågar, vågar gå till skolan me sin efetr ett tag enorma mage och stå för vad som sker inom henne. Jag beundrar också de kilar som i en såndan här situation skulle ta sitt ansvar.

Ak