söndag, juni 8

Ak's

Dagens...
Klädsel: Grå klänning
Humör: Super glad
Låt: Stan
Mat: Grillad lax med potatis
Vän: Lenita & Sofia
Idé: Grönan måndag

Jag har inte bloggat på ett tag, jag vet. Men jag har en UTMÄRKT bortförklaring.. DET ÄR SOMMARLOV. DVS. Mer ute, mindre inne, mer bad, mindre data. Fattaru?
I torsdags då vår rektor glatt nog höll ett kort tal om "Nu ska ni ut i det fria..." Blev jag faktist ganska ledsen. Våra snygga 9or försvinner ju.. *TEAR* (stavas det så?). Men men, man ser dom ju på bussen... Efter avslutningen hoppade jag så att säga rakt upp o på en buss, åkte till stan, till pappas kontor. Och åkte till Köping, den staden som nu är känt för Tv-programet "I en annan del va Köping". En mysig stad som känns som ett andra hem då jag är där väldigt ofta. Min käre kusin Hanna har blivit så gammal att hon tog studenten, grattis. Kul den dagen, vilken underbar känsla. Det du byggt dittliv runt, dagis...förskolan..skolan i så många år, är över....Men sedan då? Dagen efter studenten. Du vaknar, troligen med en bakfylla som hete dugan. Ocg några säger "Det är då livet börjar". Men jag vet inget om det livet. Städare i fem år tilsl du höjer dig ett snäpp, till donken? Eller hitta encool kile på Café Opra som säger "I'm gonna make you..a STAR". Eller flyttar du utomlands ett år? Kommer tillbaka på stora skulder pengar och tänker "Det fixar sig, jag är 19 år, jag har tid". Ush. Tack gud vet jag att det bara är ett härligt sommarlov kvar och sedan tillbaka till sista året grundskolan och träffa alla lärare och klasskamrater. Tack tack tack, för att jag är UNIK, som är glad för skolan.

AK