måndag, juli 14

Idag har jag gjort...ingenting. Jo, jag har målat naglarna i färgen "IsaDora Midnight red", som råkade vara den perfekta färgen för mina tånaglar den 2 augusti. Har ni missat vad som händer då? Då borde ni skämmas! Min käre moder gifter sig med Magnus, äntligen. Och jag ska ha en vinröd klänning. Men nu har jag ett problem... Mina fingernaglar.. Fransk manikyr VS. Samma blodröda naglar? Skicka ett litet mail, seriösa problem här!

Imorgon åker jag mamma och min syster Mimmi till Bulgarien för att...

* Sola
* Slappa
* Komma bort
* Mamma sa att vi skulle det och vi inte hade orken att klaga
* Härligt med lite färg under den vinröda klänningen till bröllopet.

Men lite problem har jag med det endå. Jag är förkyld! Så där läskigt när man inte kan svälja och näsan riner och sedan blir man torr runt näsan och flagnar! Och jag får så där läskigt ont i öronen när man ska landa pga trycket. Så här är några ideér till er med samma flygproblem som jag:

* Ta näs sprey, det lättar upp lite lite lite.
* Tugga tugummi. Och eftersom du kommer tugga en hel del, ta ett paket du verkligen gillar så du står ut.
* Drick mycket och överdriv klunkarnas rörelse.
* Gråt om du vill, men va först in på toaletten när ni landat.
* Belöna dig med tanken på att du gör det för att du ska utomlands.
* Belöna dig också med något gott/fint när du landat.

Men du, vi är med om det tillsammans, och vi båda överlever.

ak