måndag, augusti 11

Klart ni varit inne flera gånger om dagen i nu en över en vecka för att få veta saker om bröllopet. Men, det blev inte som jag tänkt. Och jag har inte mycket att berätta. Eller jo, och det blir ett lång inlägg. Jag tvingar er inte att läsa.

Bröllopet.

Ja, jag var ju inne på lördagsmorgonen den 2 augusti och skrev ett kort inlägg. Sedan åkte jag och systra mi in till Björn Axén där vi mötte upp en glad mor som hade fått sitt hår stylat i en vacker frisyr och som satt och smuttade på ett glas champagne. Och mamma var inte ett dug närvös! Man bah "Hallå? Du ska gifta dig idag?!" Nej, hon var cool lugn min mor. Det var en skön känsla inne på salongen för dte var 4 andra blivande brudar där inne med sina tärnor som skulle fixas iordning för den stora dagen.
Efteråt gick vi för att få i oss lite mat, man avr inte hungrig men ville inte precis svimma i kyrkan. Men när maten kom så blev man extremt bevsiken. Maten såg inte bra ut, och vi hade för bråttom för att klaga så vi åkte iväg för att hämta buketterna. Samtidigt köpa ett par bananer-svimma it is- och sedan till hotellet för att snabbt fixa iordning sig. Närvös och kul och skrattande och flåsande. Och sedan skulle man i klänningen... Att komma i eller att helt enkelt inte göra det. Men hallå, klart jag kom i den! Och självklart andades jag inte! Men läget var under kontroll, jag hade en hemlig kod med några av vittnena till bröllopet. Om jag skulle bli blå i ansiktet och vevade med händerna behövde jag hjälp. Sedan, började dte ös regna och att få in mamma i bilen som skulle ta oss till kyrkan tog sin tid. och att sitta i dne där klänningen.. VEVANDE MED ARMARNA!. När vi kommer upp mot kyrkan hörde vi hur dom satte igångg ringklockrona så det var lixom bara att köra igeång. Show time! Och så försöker prästen hålla ett lugnt tal för mamma, men mamma är inte ens närvös så han fick lugna mig och Mimmi. Sedan öppnades dörrarna * Bamp bamp badaaaam* och mamma... rusar in? Vi han inte med, här var dte inte de fina små stegen man var hade övat på på en meter yta. Hon rusade in och jag knattrade på på mina höga klackar. Sedan stod vi där uppe och prästen var jätte bra. Skön att lyssna på. Sedan kom dte där klassiska "Tager du bla bla bla" Och Magnus den sköne svarar "Japp" men det hörde knappt någon för dte hördes inte så mycket, så dom hörde bara ett garv från mig. Sedan rusade alla ut. Det var ett "Runaway bride" moment, fast hon gick igenom hela pruciduren. Sedan fotades vi i ös regn och nu när vi fått bilderna ser vi ut som dränkta katter. Men fina var dom endå. Jag hade ju egna suportrar där, David, Lenita, Sofia, Celina, Hanna och Räkan var på plats och det var faktist kul att dom fick se alltihop. Men när vi åkte till efterfesten fick dom inte följa med. Lalala, kvällen går och det är ju trevland. Talen var bra. Jag var orolig på att få höra massa bullshit typiska tal, men det var riktigt underhållande tal. Och jag var hur närvös som hellst, skulle ju sjunga för mor min som hon önskat. Jag skulle sjunga "Beacuse you love me" men notera nu snälla SKULLE. För dte blev aldrig av. Mamma försvann under längre tid och då jag fick höra att hon antagligen druckit för mycket och hade somnat på ett rum blev jag så arg, och så ledsen, och så bevsiken, att jag satte mig i en taxi till norrstigen. Där var David, Alex och Jocke, och så åkte vi i regnet hem till David där jag sov över. Så skönt att få av sig dne där klänningen. Men kul nog fick jag sätta på mig den på morgonen efter då David snällt skjutsade hem mig i klänningen och skorn och allt. Ja, det blev inte som amn tänkte sig? Eller hur? Bilder kommer in senare.

På måndagen åkte jag iväg på cykelsemester med Celin och Lenita till Celins uber mysiga landställe. Men nu ska jag sova, så det får ni höra MASSOR om senare. Adjö älskade läsare.

ak