måndag, april 21

Ak's

Dagens..
Klädsel: Högmidje kjol med linne.
Humör: Absolut strålade.
Låt: Ted Gärdestads låtar
Mat: Tacos
Vän: Alla som kom ihåg att denna dag var min.
Idé: Fest tema.

Den 21 april, 1993. Föddes Amanda Koskela. Behöver ja säga mycket mer? Idag fyllde jag 15 år ! Jag tycker det är ganska stort. Byxmyndig, cykla utan hjälm, barnförbjuden bio, moppe. Sakerna ger frihet.
När jag var liten var födelsedagarna något magiskt. Man räknade dagarna och hade listor på vad man önskade sig på dörren. Man planerade sin födelsedagskalas två månader innan man fyllde år och alla i din klass på 30 elever var bjudna. På födelsedagsmorognen låsades man sova för sakens skull och öppnade lyriskt alla presenter. Allt var magiskt. Det var din dag.
Man kan ju påminnas om dagen, ja man nämner att nu är det en vecka tills man fyller år, du nämner upp presentkort när dom frågar vad man önskar sig. Man kan inte bjuda 30 personer för att fira dig, det blir kaos, en tjejmiddag låter fint. Du är uppe tidigare än de andra i familjen och får en sång utanför badrumsödrren under tidne du sminkar dig. Du får presenter och gör dig sedan klar igen. Nu är alla samtal du får från hela tjocka släkten en ren pina. Man vill bara lägga på i örat på dom efter man sagt " Tack". Dagen är inprencip som vilken annan som helst. Men jag kallar endå den här dagen, för MIN DAG.

Ak