fredag, maj 2

Ak's

Dagens...
Klädsel: Pyjamas byxor med linne
Humör: Trött
Låt: Hallelujah
Mat: Grillat
Vän: Rebecka
Idé: Flytta till nån mindre känt statsdel i USA

Valborg.. Det var mindre kul. Mysigt med grillningen möjligen, men ja va inte på humör för nånitng, desutom rekomenderar jag inte råa korvar.
Min mamma har nu flyttat till sin pojkvänn/fästman i Sollentunna. Därför är jag där nu för att fixa i orning mitt nya rum som är jätte fint.
Min mamma som tidigare bodde i Nacka vägrade flytta ihop med Magnus förren dom minst var förlovade, att dom skulle gifta sig. Jag fattade inte varför. " För om jag flyttar till Magnus, och så håller det inte, då har jag inget hus kvar att flytta tillbaka till". Vilket argument.. Som att bara för att man är gifta betyder det att man säkrare håller ihop? Were is the REAL love. Nu läsare får ni inte ta och missfötså, min mamma ovh Magnus är verkligen kära och jag är glad för deras skull. Men känns de inte som ett dåligt agument? Är det inte viktigt att bo ihop först, det kan bli mycket problem att få två familjer att hålla ihop som en. " Men jag bor ju hos Magnus när inte du eller Mimmi är hoss mig!". Ja precis, du bor där 50%. Du har ett ställa att åka till när du inte vill vara kvar, om ni bråkar. Du kunde fly.Som jag gjorde från pappa till dig när jag bårkade där. Eller som när jag flydde till pappa om jag bårkade me dig. Nu ska jag bo alltid hoss pappa, ingen stans att fly. Min brygga nedanför huset som jag kan fälla några tårar inför. Min mamma säger ju att " Men du kommer ju hitt två helger i månaden", det kan hon ju glömma. Vad har jag att göra där? Mina vänner bor i Nacka. Ja ja kan ju hänga me mina bröder som leker runt och eltar grodor. Jo ja kan ju hänga på badbryggan nedanför huset ensam. Jo ja kan ju sitta vid datorn och blogga en fredag kväll...
Dags att gå och sova i min nya sköna säng och titta på kartongerna som står runt den.
För er som läst att jag håller på med en självbiografi. Det är svårt, men de går sakta framåt.

Ak