fredag, juni 20

Ak's

Idag, eller.. jo idag ! är det MIDSOMMAR. En högtid Amanda är duktig på. Hon kan några bra snappsvisor, fräcka är dom också! Hon kan hoppa groda och vet vad flaggstången står för. När jag var liten firade jag alltid midsommar ue på landstället i Mariefred. Jag saknar det, stämmningen. Jag plockade alltid på midsommar sju olika slags blommor och la under kudden, eller, jag kunde nog aldirg somna när jag gjort dte, uatn var så rädd för att kryp på blommorna skulle klätra upp på mig att det slutade med att mamma fick byta sängkläder. Men jag klättrade också över gästgårdar ( hur fan det stavas..) eller, det fanns typp fyra, så jag klättrade fram och tillbaka och tog en blomma på varje sidan varannan gång. Här i Nacka finns inga. Jag får väll klättra över Sofias staket! Där ska jag nämligen fira midsommar imorgon. Ska bli jätte mysigt! Jag bloggar nog senare idag om hur min midsommar blev.

Glada midsommar önskningar.

Ak